Δε λειτουργεί;

Έχεις πρόβλημα με το φωτοαντιγραφικό σου, εκτυπωτή ή FAX; Βρες
τις απαντήσεις σου εδώ.
samsung-FAX-icon

Δωρεάν εφαρμογές

Ψάχνεις δωρεάν εφαρμογές για τον Η/Υ σου; Δες τι μπορείς να βρεις εδώ.
microsoft-shield-icon

Λειτουργικά συστήματα

Ψάχνεις κάποιο εναλλακτικό λειτουργικό σύστημα; Δες τι μπορείς να χρησιμοποιήσεις εδώ.
linux-penguin-icon

Κάνε εγγραφή τώρα!

Κάνε εγγραφή και γράψε τα δικά σου άρθρα για την τεχνολογία ή για δωρεάν εφαρμογές. Κάνε κλικ εδώ.
write-icon

Σύνδεση



Τελευταίο μήνυμα: 13 ώρες πριν
  • [guest_8882]:
  • [asilikoula glik]: poios einai oline?????
  • [guest_3355]: ax0oax0o gia
  • [[guest_4589]]: geia sas
  • [guest_3737]: hi
  • [guest_7176]: Ξέρουμε
  • [guest_8508]: Ξερετε απο υπολογιστες;
  • [guest_8508]: geia sas
  • [akisrouvasfancl]: !!!
  • [akisrouvasfancl]: Γεια σε ολους!!!
  • [guest_1388]: einai kaneis online?
  • [guest_1388]: geia sas!!!
  • [guest_5794]: ηι
  • [guest_8337]: ti kanete?
  • [guest_8337]: guapo ;
  • [guest_8869]: 1
  • [guest_8869]: geiaaaa
  • [guest_8869]: huytu6r
  • [guest_5076]:
  • [guest_9916]: Edw

Στο ShoutBox επιτρέπονται τα Greeklish. Οι επισκέπτες φαίνονται μεταξύ [ ].

Έχουμε 194 επισκέπτες συνδεδεμένους
infosalonica.gr

Η μεσογειακή διατροφή και κατά του Αλτσχάιμερ PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 

alzheimerΗ υιοθέτηση της μεσογειακής διατροφής, «πλούσιας» σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, ελαιόλαδο και ψάρι και «φτωχής» σε κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που φέρει ελληνική υπογραφή. Ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια στη Νέα Υόρκη με επικεφαλής τον δρα Νικόλαο Σκαρμέα ανακάλυψαν ότι η μεσογειακή διατροφή βοηθά την περιοχή του εγκεφάλου που ελέγχει τη μνήμη και τη σκέψη να διατηρείται σε πολύ καλή «φυσική κατάσταση».

Οπως μάλιστα προέκυψε από τη μελέτη, τα άτομα που κατανάλωναν πολλά γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά και μεγάλες ποσότητες κρέατος, ενώ παράλληλα έπιναν μέτριες ποσότητες αλκοόλ, προκαλούσαν βλάβες στον εγκέφαλό τους. Συγκεκριμένα, σε αυτά τα άτομα εμφανίζονταν μικρές περιοχές νεκρωμένου εγκεφαλικού ιστού, με αποτέλεσμα να προκαλείται απώλεια της μνήμης και να αυξάνεται ο κίνδυνος για εμφάνιση της Αλτσχάιμερ.

Προκειμένου να καταλήξουν στα συμπεράσματά τους οι επιστήμονες μελέτησαν τον τρόπο διατροφής 712 εθελοντών και ήλεγξαν παράλληλα την εγκεφαλική λειτουργία τους. «Χωρίσαμε τους εθελοντές σε τρεις ομάδες ανάλογα με το πόσο πιστά ακολουθούσαν τη μεσογειακή διατροφή» εξήγησε ο δρ Σκαρμέας και προσέθεσε: «Στη συνέχεια υποβάλαμε τους εθελοντές σε μαγνητικές τομογραφίες περίπου έξι χρόνια αργότερα. Είδαμε ότι 238 άτομα παρουσίαζαν τουλάχιστον μία περιοχή του εγκεφάλου με βλάβη».

Σύμφωνα με τον έλληνα ερευνητή, τα άτομα που ακολουθούσαν πιο πιστά τη μεσογειακή διατροφή είχαν 36% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν βλάβες στον εγκέφαλο σε σύγκριση με όσα δεν είχαν υιοθετήσει τον συγκεκριμένο τρόπο διατροφής. Οφέλη υπήρχαν όμως ακόμη και για τα άτομα που ακολουθούσαν έστω ως έναν βαθμό τη μεσογειακή διατροφή: σε αυτά τα άτομα ο κίνδυνος για Αλτσχάιμερ μειωνόταν κατά 21%. Ο δρ Σκαρμέας επεσήμανε ότι τα νέα αποτελέσματα κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου σε όσους δεν προσέχουν τη διατροφή τους. «Οπως προέκυψε, το να μην υιοθετείένα άτομο τη μεσογειακή διατροφή έχει την ίδια επίδραση στον εγκέφαλο με το να εμφανίζει υψηλή αρτηριακή πίεση». Ο έλληνας επιστήμονας σημείωσε μάλιστα ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί όχι μόνο να προλάβει την εμφάνιση της Αλτσχάιμερ, αλλά και να οδηγήσει σε επιμήκυνση της ζωής ατόμων που έχουν ήδη προσβληθεί από τη νευροεκφυλιστική νόσο.

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

 

Υποβολή σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση