|
Η κατανάλωση αλκοόλ σε λογικές ποσότητες, μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, αλλά μόνο εφόσον δεν συνδυάζεται με το κάπνισμα, σύμφωνα με βρετανική έρευνα.Η μελέτη σε περισσότερους από 20.000 ανθρώπους στη Βρετανία, διαπίστωσε ότι μη καπνιστές, που καταναλώνουν μέτριες ποσότητες αλκοόλ έχουν σχεδόν 40% λιγότερες πιθανότητες να πάθουν εγκεφαλικό επεισόδιο από αυτούς που δεν πίνουν καθόλου.
Ωστόσο μόλις προστεθεί ο παράγοντας τσιγάρο, η προστατευτικές επιδράσεις εξαφανίζονται.
Συγκεκριμένα, οι γυναίκες που έπιναν ένα ή δύο μικρά ποτήρια κρασιού τη μέρα και οι άνδρες λίγο παραπάνω, είχαν 37% μείωση του κινδύνου για εμφάνιση εγκεφαλικού αλλά μόνο αν δεν κάπνιζαν. Οι καπνιστές, είτε έπιναν είτε όχι, εμφάνισαν παραπλήσιο κίνδυνο εγκεφαλικού.
Οι μεγάλες ποσότητες αλκοόλ είναι γνωστό ότι αυξάνουν την πιθανότητα εγκεφαλικού επεισοδίου αυξάνοντας την αρτηριακή πίεση, που αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου.
Ωστόσο το αλκοόλ προκαλεί αραίωση του αίματος και έτσι παρεμποδίζεται η δημιουργία θρόμβων στις αρτηρίες. Μπορεί επίσης να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο η χοληστερόλη μεταφέρεται στο αίμα, μειώνοντας τον κίνδυνο δημιουργίας λιπαρών εναποθέσεων στα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων.
Αντίθετα, το κάπνισμα προκαλεί πήξιμο του αίματος και αυξάνει την πιθανότητα δημιουργίας θρόμβων που εμποδίζουν την κυκλοφορία του αίματος. Ταυτόχρονα αυξάνεται και ο κίνδυνος εγκεφαλικού. Το αλκοόλ δεν μπορεί να εμποδίσει αυτή τη διαδικασία.
"Η σχέση μεταξύ καπνίσματος και εγκεφαλικού επεισοδίου είναι σαφής. Το 10% των θανάτων αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο και το 25% των εγκεφαλικών επεισοδίων συνολικά, συνδέεται με το κάπνισμα. Έτσι, το κόψιμο του καπνίσματος είναι ένα σημαντικό βήμα στη μείωση του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου", προειδοποιεί ο ο Joe Korner του The Stroke Association.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε διάστημα 12 ετών με επικεφαλής ερευνητές του πανεπιστημίου Κέμπριτζ και παρουσιάστηκε σε συνέδριο της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας στο Τορόντο του Καναδά, σύμφωνα με το BBC. |